dimecres, 13 d’abril del 2016


 Un mal dia para nacer. (The Burial). Courtney Collins.


Traducció de Eugenia Vázquez Nacarino.

Ed. Lumen.


Courtney Collins.
Us preguntareu qui és la Courtney Collins? Doncs bé, la Courtney va néixer a Austràlia, concretament, prop de Sydney, així que va créixer en una zona rural. Ara però, viu a la regió de Victoria. Aquesta és la seva primera obra, però no li ha calgut res més per captar l’atenció dels crítics i que l’hagin seleccionat per a alguns dels premis literaris més importants al seu país.

 
Aquesta és la història de la llegendària bandolera australiana Jessie Hickman, que va viure a principis del segle XX. Una dona que fou capaç de tot per aconseguir la seva llibertat. Una dona que cavalca fugint del seu passat, que no és altre que un marit que la maltracta i que la sotmet fins que ella decideix posar fi a aquesta vida que porta i el mata. Doncs sí, es converteix en una asesina i aquest és l’altre motiu que la porta a aquesta fugida desesperada a través de muntanyes,...fuig per evitar ser empresonada, de manera que busca alliberar-se en més d’un sentit. I en tota aquesta fugida l’acompanya la veu d’una nena, la seva filla que l’engresca a seguir endavant en el seu propòsit i que no li retreu que l’hagi assassinat també a ella.


Normalment quan vaig a la llibreria i el seu llibreter m’aconsella uns quants llibres diferents, llegeixo la contraportada i després dels que m’han cridat més l’atenció doncs, en llegeixo les primeres pàgines i em quedo amb ell llibre que em deixa amb les ganes de seguir la història. Aquest cop ho va fer diferent, em va obrir el llibre per la primera pàgina i tal i com anava llegint el cor em va fer un tomb. Recordo que li vaig dir: ” no pots fer-me això! Ara què? Què ha passat? Quina manera de començar, no puc quedar-me així, no me la podré treure del cap aquesta nena sense saber perquè li han fet això.” I és que el llibre comença explicant com una nena que està morta, a la vegada està dient-nos el que veu, el que sent i el que li estan fent, que no és altra cosa que, el relat de com la seva mare després de matar-la li està excavant la seva tomba i l’embolcalla per amagar el seu cadàver sota terra. De debò no us perdeu aquesta història perquè és una meravella, una barreja de sentiments, d’emoció i de sensacions que no us deixarà pas indiferents, perquè en el fons, no és el que desitgem tots? La llibertat.

Lumen.

 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada